3
Komen

Sakit Yang Terpilihara

Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!
__
__
__


DOA KU
Semoga kita mendapat Cukup kebahagiaan 
untuk membuat kita bahagia
Cukup dugaan untuk menbuat kita tabah
Cukup penderitaan untuk membuat
kita menjadi manusia yang sesungguhnya
&
Semoga kita mempunyai Cukup harapan untuk membuat
kita positif terhadap kehidupan




Hiduplah aku seperti lilin 
--
Menerangi kehidupan orang lain
--
Menahan azab diri terbakar
--
Memendam duka di hati 

.... Demi ...

Mengukir senyuman di bibir

Adakah Jurusan atau kos melambangkan tahap keimanan atau kefahaman seseorang dalam agama ? Mawar bukan dalam jurusan islamic tapi itu tak bermakna mawar jahil dalam islam . Oh tidak sama sekali, Mawar lahir dalam keluarga yang diredhai dan dididik dengan ilmu Allah sejak 4 Tahun. Adakah ini gambaran tentang diri seseorang? Akan ku buktikan padamu bahawa aku bakal memberi nafas islamic dalam jurusan luar dari agama sepertimu.


Bukan Mawar :: Kamu just counselling ,
 tak tau apa yang melibatkan dengan ukhwah fillah ni,
saya mengaji agama so saya tau la
 hukum ni macam ni hukum tu macam tu
 lalalala and lalala~ . . . . .

Mawar :: Hanya diam tanpa bicara 
( dalam hati ** Ya Allah selamatkanlah hati ini dari terus membalas kata )

Sesungguhnya sifat lemah lembut itu tidak akan berada pada diri seseorang melainkan ia menjadi perhiasan baginya dan tidak dicabut dari dirinya .. Melainkan menjadi celaan baginya ( kalau tiada kelembutan dalam diri )

TingTongTingTong :: Budi Bicara dan Bahasa Melambangkan Siapa Diri Kita :)



3 Kuntum Mawar:

shazwanazizan / wanblur said...

tepuk hati tanya iman, bukannya tepuk pekerjaan tepuk iman..

mungkin dier konfius kot. kaunselling + agama --> terbaik! lagi baik dr yg agama sahaja. sebab apa? sebab diorang tahu macamana nak kaunseliing orang dan approach org. huhu..

p/s : jemput join bloglist wanblur

ammar said...

senyum itu menawan.

Mawar berduri said...

shazwanazizan ::

agreed wit you, mawar pn fikir hal yg sama..

tp mulut org ni ssh kn kita nk contrl, dorang mungkin megah dgn apa yg dorg ada skrg tp dorg x sedar yg i2 hnya pinjaman sementara je .. ~_~ huhu


ammar :: senyum sllu :)

Link blog sahabat