6
Komen

Kupunya Sekeping Hati


Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!
__
__


Biarkan jari jemari ini menari dalam irama CINTA 


Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan
Dua tangan untuk kita memegang
Dua telinga untuk kita mendengar
Dua mata untuk kita melihat
Tapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati kepada kita?

Pernah korang terfikir sama macam apa yang mawar fikir sekarang ni? Hum ... Kalau tak pernah, jom kita sama sama fikirkan sekarang, pasti ada hikmahnya !! * fikir fikir and fikir * akhirnya mawar rasa ini jawapan yang tepat dari seorang insan yang jahil dengan ilmu. "Kerana Tuhan telah memberikan sekeping hati lagi pada seseorang untuk kita mencarinya" .. Dan itulah namanya C.I.N.T.A



__
__
Dialog antara titisan air mata yang tak mampu disimpan

Satu titis air mata itu menyapa air mata yang satu lagi dan bertanya siapa kamu? " Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi sayang telah kehilangannya".  Siapa kamu pula ? tanya air mata si gadis ..

" Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan gadis yang saya cintai berlalu begitu saja". Jawab titisan air mata yang kedua .. ^^^

Kepada hati yang pernah terluka ::

Perasaan cinta itu dimulai dari mata , sedangkan rasa suka itu dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang , cukuplah dengan menutup telinga.. Janganlah kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai kerana cinta itu akan berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jangka waktu yang cukup lama ..

Kerana .. Cinta akan datang kepada seseorang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya , walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai walaupun mereka telah disakiti sebelumnya & kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan sekeping hati yang telah mati !! ..


TingTongTingTong :: Lambat atau cepat, cinta akan menjadi milik semua :)


6 Kuntum Mawar:

Iwanski said...

Sekeping hati dibawa berlari
Jauh melalui jalanan sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
Di depan matamu para pejuang... =)

Taufiq Tiramisu said...

betul tu. kalau dah tak nak suka tu, duk jauh2, hilang la perasaan tu. kalau cinta. susaaaahh. anyway, nice one!! :D

New Entry : Jangan Mengharap Kalau Dah Sedar Diri Tu Tak Layak

ammar said...

tersenyum ku keseorang bila mengenangkan kenangan yang lalu...tapi apa kan daya...hati ini sudah tidak dipeduli... :(
huhuu

Mawar berduri said...

iwanski :: waahh,mcm artis yg nyani lagu tu ;) hihi

Taufiq Tiramisu :: hehe biasa la soal hati ni ssh nk kawal kdg2 ^_^ .. ape2 pn matacih sb sudi dtg sini lg

ammar :: dont wory .. langit x sllu mendung.. smile !! :)

zOrO said...

senyum disini..
sesekali jangan dibiarkan mati hati..

Mawar berduri said...

zoro :: kalau hati di biarkan mati,
tiada harapan menanti .. huhu moga sllu tersenyum ^_^

Link blog sahabat