9
Komen

Jom Jadi Bunga Di Taman

Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!

Apa khabar si jelita dan si jejaka
Moga khabarmu sentiasa dalam senyuman ;)

Bicaraku kali ini tertumpu pada Si Jelita, maaf kan aku kerana mengabaikan dirimu duhai Jejaka .. Hanya dunia wanita untuk kali ini.. Dan kamu kamu yang segak bergaya lagi macho, di persilakan tekan pangkah andai bosan dengan melodi kelembutan ku ini . He he .. Mawar bukan menghalau yee .. Cuma bagi izin je .. =)

**===========**

Si Jelita yang menghiasi taman sentiasa indah menjadi tumpuan Sang Kumbang . Si Jelita umpama sekuntum bunga yang harum dan mampu menarik perhatian sang kumbang lantaran ada duri yang memagari diri kamu umpama Bunga Mawar membuatkan Sang Kumbang berfikir beberapa kali untuk mendekati kamu .

Aku suka jika kau seperti mawar aspirasi mujahidah . Bentengkan lah diri kamu dengan perasaan malu yang bertunjangkan keimanan dan keindahan taQwa pada Allah .. Sesuatu yang tertutup tu kan lebih baik dari yang sentiasa terbuka ;) .. Kalau kita nak makan pun kita akan ambil makanan yang terhindar dari lalat . Ye dak ? Yelah , kalau ambil yang terdedah.... Sure tak lama lepas tu terkena CB !! Huhu ..

Si Jelita lihatlah dirimu .. Kecantikan itu boleh menjadi fitnah kepada Si Jejaka, hoho ( kesiankan lah diri mereka ) Seandainya pakaian malu kau tanggalkan dari tubuhmu, jadi tiada apa yang mampu menjadi perisai untuk menjaga kamu .



Ehem ehem .. sebelum Si Jelita ingin mendekati cinta hati Si Jejaka , cintailah dirimu terlebih dahulu .. Mengkaji hakikat kejadian dirimu yang simbolik . Hargailah diri kamu sebaiknya okey ;) ? CoOl seLalu !! , Jangan pAnas ! Nanti cepat layu ..


TingTongTingTong :: Jom Main Kat Taman Bunga Nak Tak ?


9 Kuntum Mawar:

hyz said...

sokonggggggggg..... si jelita ingat tu ye.....

Sukma Bintara said...

ya........ pakaian bukan semata2 dipakai untuk diperlihat kecantikan diri....

tp dipakai kerana menutup kecantikan yang tidak boleh dilihat oleh mata2 yang haram untuk melihatnya...

"Jadikan agama sebagai asas..."

=================
=====================
===========

Pendamba Mawar said...

jadilah mawar berduri..kerana duri mu itu yang akan melindungi maruah dan khormatan dirimu..ini pesan dari pendambamawar

Mawar berduri said...

Seandainya kamu ingin mencintai @ memiliki hati gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah.. kdg kala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kdg kala kamu terasa bisa duri mawar menusuk jari

Nur' Adibah As-Safa said...

Akak ! Ana nk jd si jelita :P

Mawar berduri said...

Nur' Adibah As-Safa

Si jelita selayaknya untuk dirimu ^_^

Iwanski said...

jom,jom kite ke taman bunge.. hee.. mawarku...ku telah jadi followers mu... bile lagi kamu hendak menjadi followers ku... =)

Mawar berduri said...

Iwanski ::

tgh hujan ni, x jadi nk main kat tman bunga.. hihi, thanks sudi jd kwn mawar .. kembali terjah ke blog en Iwanski !!

Taufiq Tiramisu said...

aku pun kena jadik bunga gak ke? hahahaha. kiddin ;)

New Entry : Setiap Orang Mesti Ada Yang Tersayang.

Link blog sahabat