0
Komen

kebimbangan utk itu....



Aku takut sebenarnya untuk 
terbang ke langit biru denganmu, 

takut sayapku patah, takut terhumban ke dasar luka.. 

Aku takut sebenarnya untuk 
memetik kuntum cintamu,
takut jemariku terhiris, takut darah cinta menitis sepi, 

Aku takut sebenarnya 
untuk memeluk angan mimpimu, 
takut hatiku tersasar jauh, takut haluan hilang punca, 

Aku takut sebenarnya 
untuk menggapai segunung janjimu, 
takut ia runtuh hancur, takut rindu tak henti terlerai, 

Aku takut sebenarnya, 
untuk menangkis dugaan yang datang, 
takut nekad ku rapuh takut ranting yakinku patah, 

Aku takut sebenarnya
bila saja kau nyatakan cinta dan harapan, 
akan mimpi dan kenyataan, janji dan sumpah setia, 
takut pada pesona cintamu. takut aku semakin rindu, takut aku semakin cemburu... 

Aku bimbang untuk 
merentas saujana asmaramu, 
takut langkah ini tidak terdaya, 
takut tersungkur menyembah duka, 

.:: akan ku terima andai dia takdir iLlahi buat ku ::.
cintai dia kerana iman 
jadikan tuhan sebagai pasangan
baik buruk ketentuan Tuhan 

0 Kuntum Mawar:


Link blog sahabat