6
Komen

M.a.A.f

Doa Jibril tatkala menjelang Ramadhan

"Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad,
jika sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak
melakukan 
  • tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya
  • tidak bermaafan antara suami dan isteri
  • tidak memaafkan or memohon maaf orang sekeliling
Maka rasulullah pun berkata Amin,Amin,Amin..

Dapatkah kita bayangkan doa malaikat yang diaminkan oleh Rasulullah.. Oleh itu mawar ingin sekali menyusun jari kanan dan kiri memohon maaf sekiranya selama di laman sepi ni ada kesalahan bahasa emosi mahupun kata yang disengajakan atau tidak..


.:: Moga dapat menjalankan ibadah puasa dengan istiQamah, insyaallah ^_^ ::.


6 Kuntum Mawar:

Monster Siti said...

maaf juga dipinta :)

Mawar berduri said...

@Monster siti

^^, maaf mu di terima
hehe
mohon maaf kembali ..

nawal addina said...

maaf itu penting :) tp ikhlas tu susah

Mawar berduri said...

keikhlasan ibarat seekor semut hitam yg berada dlm kpekatan malam ^^, hadirnya tnpa di sedari sepasang mata *_* huhu ..

sifu im said...

hye jiran sebelah..selamat berpuasa..masak lauk untuk berbuka, bagi la kt aku ckit ye..kate jiran sebelah kn..haha

Mawar berduri said...

@sifu im

hehe boleh2 .. hidup berjiran saling bermuafakat lah kata kan ;) jgn kata juadah berbuka je .. yg sahor nya pon blh bagi sekali.. jimat ^^, nanti buka pagar depan ok.. jiran nk g anto

Link blog sahabat