1
Komen

istikharah cinta

Doa istikharah
(solat sunat dua rakaat)

~ Ya Allah,aku minta petunjuk kepadamu dengan ilmu pengetahuan-Mu.. aku mohon penentuan dan kekuatan-Mu,dn aku meminta kurnia-Mu yg Maha Agung kerana sesungguhnya Engkau Maha Perkasa,sedangkan aku tidak punya kekuatan apa2.. Engkau maha mengetahui sedangkan aku tidak memiliki pengetahuan. Engkau adalah penyingkap tabir ghaib..


Ya Allah, jika menurut Engkau urusan ini baik untuk ku, agamaku,hidupku dan juga kepentingan ku dengan segala akibatnya.. maka cepat atau lambat mudahkanlah jalannya untuk ku.. Namun,jika menurut Engkau urusan ini buruk untuk ku,agama,hidupku dan duniaku mahupun kepentingan ku dalam segala akibatnya.. cepat atau lambat hindarkan ia dari ku dan jauh kan ku daripadanya..


berikan keampunan kepadaku untuk sentiasa berbuat baik di mana pun ku berada dan ikhlas kan hati ku untuk menerima keputusan-Mu kerana aku amat menyedari segala daya dan upaya hanya milik-Mu semata2..~

Sebelum mengajukan lamaran (bgi pelamar) atau menjawabnya (bagi penerima lamaran) amat baik jika terlebih dahulu meminta petunjuk daripada Allah dalam jalan hidupmu yg masih panjang..


Link blog sahabat