6
Komen

Cinta Lama Biarkan Pergi


Assalamaualaikum Dan Salam Senyum Mesra !!


Cerita basi kini berulang lagi.. Cinta satu elemen hidup yang misteri dan tersendiri. Ia sentiasa wujud bersama denyutan nadi seseorang, tak kira sama ada telah berusia atau masih teruna dan dara. Rasa cintanya tetap wujud. Usah sangka orang yang kini bongkok tiga tidak lagi memiliki rasa cinta, jangan menyangka warga tua itu sudah kehilangan cinta.

Jauh di dalam hati, cinta terus segar dan mewangi walaupun kini kebahagiaan milik kita, ada kalanya kita masih teringat akan si dia.. Si dia dan semuanya sudah bertahun di tinggalkan jauh dari hidup kita, dia tetap terasa dekat. Terasa banyanagn senyum tawanya jelas, kita masih ingat akan suaranya, masih terdengar-dengar gurauannya. Seolah olah baru semalam berpisah !

Sesaat. kita merasa sunyi dan mahu mendengar kembali semua yang pernah kita dengar dari mulutnya. Kita mahu dia mengulanginya .. Dan itu mustahil terjadi . . .

Itulah cinta, ia misteri yang manusia tak pernah berjaya merungkai jawapan dari dulu hingga sekarang. Tuhan menciptakan manusia bersama cinta dan kasih sayang. Macam mana kita lari darinya, sejauh mana kita tinggalkannya, ia tetap datang dan akan terus datang. Uh ... penat aku lari jauh jauh dari cinta, tapi akhirnya datang jugak ke...?

Andainya kita diberi kesempatan untuk mengulangi cerita semalam, pasti aku akan lakukan yang terbaik. Namun, itu hanyalah ilusi, Kehidupan yang telah pergi tidak mungkin akan berulang. Usia yang telah terguna tidak mungkin kembali. Urat telah timbul. kedut medut di wajah telah jelas, tenaga semakin berkurangan, mata kian kabur, langkah semakin terhenti henti, tapi cinta lama masih mekar dan segar di ingatan. 



Wahai hati, sedarlah hidup ini pergi bersama sejarahnya. Sejarah yang telah berlalu tidak perlu diulangi. Biarkan ia kekal sebagai sejarah. Jangan biarkan sejarah berlaku kali kedua. Esok yang bakal dihadapi harus ditempuh untuk terus menjadi insan yang cemerlang dalam kehidupan .. Chaiyook !!





6 Kuntum Mawar:

Norlida Ramli said...

lupekan yg lama...
& buka buku baru ok =)

Fariz Reza [FR] said...

Assalamualaikum, terima kasih follow saya , FR datang balik follow kamu ,

owh ya sebagai membalas jasa kamu kerana follow, saya masukkan blog awak dalam bloglist saya (^_^) selama 5 hari suka tak???

Di sini ---- Bloglist Fariz Reza [Dot] Com
----

kalau sudi letakla blog saya(Http://farizreza.com ) dalam bloglist kamu nanti FR iktiraf kamu sebagai ahli Bloglist FarizReza.Com (^_^) kalau dah letak komen kat SINI
ya , salam perkenalan dan selamat maju jaya dalam blogging .

Witwithoney said...

SERONOK BACA ENTRY AWAK.....Nice blog...

jia creatifelt said...

singgah dan bc entry..:) slm kenal..dan follow

Pondok Usang said...

Cinta Allah, Cinta Rasulullah SAW.. =)

Fatim said...

ala sedihnya youuu...

yang pasti you akn jumpa lbh baik
dr dia ok!

Link blog sahabat