4
Komen

.:: Secebis Kenangan ::.


Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!





Kali ini hati terpanggil untuk berkongsi sesuatu yang agak terpencil .. Membisikkan sesuatu yang mungkin indah bagi seseorang, dan mungkin juga sesuatu yang ingin di lupakan dalam hidup seseorang.. Setiap perkara yang telah berlalu atau peristiwa yang lepas, itulah kenangn .. Setiap apa yang berlaku semalam, itulah kenangan kita pada hari ini .. dan hari ini, kita bakal melakar kenangan untuk hari esok.

Perkara yang paling jauh adalah masa lampau
makin kita kejar, makin jauh ia berlari meninggalkan kita
mustahil untuk kita miliki 
menjadi mimpi dalam dunia realiti

Kenangan tetap kenangan, yang berlalu akan terus berlalu, dan mustahil untuk kita mengubah kembali .. Andai waktu dulu titik hitam masih menjalar dalam minda, menghantui tiap langkah pada hari ini, mengertilah ia sebenarnya mengajar kita erti kekuatan. Pernahkah kau bayangkan bertapa kosong dan hambarnya kehidupan tanpa warna warni kenangan silam, suatu saat nanti kau pasti tersenyum sendiri bila memikirkan masa lalu (^_^)

Kenangan ibarat kupu kupu, makin kau mengejar makin ia menghindar..
Kenangan mampu membahagiakan, tapi sering pula menyakitkan ..


Teruskan melangkah walaupun ia tidak semudah mawar menulis, tapi mawar menyeru untuk kamu tetap utuh dalam langkah walau tidak segagah dulu.. Kamu hanya ada hari ini untuk menyuci segala kekotoran di baju usangmu kerana mentari tetap bersinar di luar jendela. Untuk apa kau mengharapkan sinar mengubah takdir itu pada hari esok . Mustahil ... ianya mustahil .. aku benar benar mengharap agar kita sama sama merasai keindahan hari esok dengan senyuman ..

Namun, usah kau terpegun dengan warna gelap.. Andai kau ceria, pasti hidupmu penuh dengan wana keindahan.. Kini, coretkan kenangan terindah di usia muda untuk tatapan hati di usia tua kelak..

Penghujung lakaran, Sejarah hitam tak beerti ia melelahkan .. Tapi itulah titik titik yang membuat kita terus berhati hati pada hari ini ... esok .. dan selamanya .. Orang yang berjaya tidak menjadikan kenangn lalu sebagai penghalang untuk terus maju .. Chaiyook2 !!

Dari Mawar ... Untuk Kamu

TingTongTingTong :: Apa Kenangan Yang Korang Tak Lupa Sampai Sekarang?




4 Kuntum Mawar:

Nightroad said...

past make who we are today...=)

ZiErWa zAiNaL said...

erm... :)kenangan yang lalu x kira pahit atau manis kdg2 kala bila dikenang bolh buat kite tersenyum. menangis kn??

Mawar berduri said...

Nightroad :: betul2 .. =) tnpa kenangn pasti kehidupan jd hambar

Mawar berduri said...

zierwa zainal :: kenangan yg tdk ternilai utk d jual beli .. ^_^

Link blog sahabat