8
Komen

Dia Bukan Untuk Kamu..

Sejujurnya pengalaman bercinta mawar pada tahap "zero". Tapi mawar pernah ditanya oleh kawan yang baru berpisah dengan kekasihnya, "Macam mana cara nak menghadapi putus cinta?".. Mawar kata "Jangan toleh ke belakang, terus pandang ke depan je". Dia tanya lagi "Bagaimana?" .. "Lupakan sejarah lama dan bina masa depan yang baru".. 

Dan akhirnya dia faham maksud yang ingin di smpaikan, 
awak harus membina semula keyakinan diri yang telah pergi bersama kekasih hati.


Kadang kadang kita mungkin akan terserempak dengan dia buat kali kedua dan ketika itu dia bersama kekasihnya yang lain. Dan agak memeritkan bagi kawan kawan yang bercinta di sekolah, IPT yang sama atau tempat kerja yang sama dan sekarang kena menghadap mukanya di setiap waktu. Oh... sadisnya...

Aku bukan milikmu, kau juga bukan milikku. Kita ditakdirkan bersama orang lain, dan kita harus belajar terima kenyataan. Hanya yang terbaik akan mendapatkan apa yang terbaik untuk dirinya.

Anggaplah dirimu umpama sebutir belian, kau begitu cantik dimata insan yang pandai menilai dan nilai dirimu tidak semurah harga jualan di pasar malam. Satu pergi seribu yang akan mencari. Don't worry okeyh. Senyum selalu. 

Kalau orang dah tak nak kita, buat apa kita nak memaksa dia untuk suka kan kita. Hati dia sudah sukakan orang lain, itu bahagian dia. Jangan letakkan dirimu dalam jurang "mangsa cinta" , kerana cinta tidak pernah mencari mangsanya tapi cinta mencari pemiik hati yang benar benar perlukannya. 


Cinta Allah sentiasa terbuka untuk aku, kau dan kamu..


TingTongTingTong :: Manusia Bertemu dan Berpisah





8 Kuntum Mawar:

Onitsuka_hana said...

hana xkisah putus cinta asalkan putus tu bukan sebab hana.hehe.

Kalau putus cinta? xada pengalaman. Rasanya hana akan sedih gila2 untuk 1 haru. Pastu ok.:) sbb hana senang lupakan kesedihan.

Cuma satu hari nanti dalam jangka masa yang lama, hana akan ingat balik kisah tersebut.

Mawar berduri said...

@Onitsuka_hana untung klu semua org mcm hana, blh lupakan kesedhan hnya dgn sekelip mata.. moga cinta hati kekal abadi.. x mo putus2 ... hehe

Muhammad Ali Hamdani said...

sedih bila bca ni semua...coz sya juga bru saja ptus ngn kksh sya..tpi sya amat sygkan dia...:(

Mawar berduri said...

@Muhammad Ali Hamdani sabar lah ea.. mgkin ada ssorg yg lbh baik di luar sana untuk kamu :).. pepisahan mmg perit.huhu

miss fluffy said...

jgn toleh ke belakang, terus pndg depan:) ayat itu yg buat sy berjaya lupakan msa lalu smp hari ni.

Mawar berduri said...

@miss fluffy jgn toleh2 .. jenling2 xpe .. ;)

nur farahin sulaiman said...

mngkin farah pon hmpir ke arah itu..=(

Mawar berduri said...

@nur farahin sulaiman mungkin? eh .. nape ni farah .. sabar ea ...

Link blog sahabat