10
Komen

Pengorbanan

Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!




Udara terlalu nyaman bila hujan turun. fikiran mula melayang jauh ke hujung dunia, tanpa Aslan sedar.. hanya jasad di sini tapi jiwa masih di sana. Dalam nafas yang lemah Aslan runtuhkan tiang keegoan demi segenggam rindu. segera jari jemarinya menekan satu persatu huruf yang mampu menyampaikan rasa hati

" Aku harap kau tak kan pernah lupakan aku.." message send !

Mata kembali di pejamkan, titisan air mata mula membasahi wajah, seiring dengan kehadiran hujan.. Kenapa kau tak halang aku bila aku nak pergi jauh, kenapa kau tak pernah ungkapkan. walau hati aku yakin kau juga punya rasa yang sama.. haruskah aku menanti dalam kelam - Ahh, Aslan benar benar keliru

Sesaat kemudian ...
" Aku tengah tengok gambar kau masa kat sawah ari tu, comei ar bila kau senyum. tapi aku rasa sekarang ni kau  bukan lagi secomei macam dalam gambar ni, kan kan kan?"

" Mana kau tau? haha aku kan brutel, tak main la nagis2 nih.. weh, tak nak pujuk aku ..?" Arghh.. susah untuk menduga hati wanita itu, tapi dia mampu membahagiakan. Aslan tetap suka. 

" Kalau kau rindu aku, kau pejam je mata kau tuu.. nanti aku sampai kat kau punya. haha "

Ishh budak nih.. hum, Aslan membiarkan sms tidak di balas. melayan rintik hujan dengan pandangan mata hati sungguh menyenagkan.. best nye kalau tidur sekarang.. tapi lagi best kalau kau pun ada dengan aku kat sini.. Belum sempat lenanya di sambut mimpi, tiba tiba ada suara yang memanggil namanya. tapi siapa pulak yang kenal aku kat sini? - detik hati Aslan

" Aslan ....!!! Oit, bangun laa.. aku suruh kau pejamkan mata je bila kau rindu aku, yang kau hentam sampai nak tido ni apesal.. bangun la weh...!"

..................

" Hehe... kau ni, bila masa kau sampai? macam hantuu tetiba muncol..! " Aslan buat muka selambe, cover malu sebab terpedaya dengan sms tadi..

" Haa, tulaa .. mengelamun sorang sorang dalam hujan ni memang kau tangkap feeling habis sampai tak pandang kiri kanan kan. sian kat aku dari tadi mandi hujan tahu, sadisss..." - fuh membebel !!

....................

Dalam diam hati Aslan mula menguntum seribu satu harapan. terima kasih kawan.. kau ada bila aku perlukan.


10 Kuntum Mawar:

mR.aSLaN said...

saya ke yang menjadi mangsa untuk kali ini ? uwaaa:-(

dill said...

hihi. mengelamun jauh aslan.

dill.

mR.aSLaN said...

dill...
dia kejam kan..........
kenakan saye:-((

Mawar berduri said...

kuwang3 .. have a nice day ^_^ lalalala~ x mo berangan byk2 .. nti naik jerawat :P

mR.aSLaN said...

huhuhu ..
mawar da tengok entry terbaru saya tak?
g tengok :-)
anda ditag juga

Mawar berduri said...

hehe ..
dh macam cerita wakenabeb jek ni ..
^_*

mR.aSLaN said...

mmg ..
watak sampingan dalam cite ni mana erk?
myorok kat kulim lg ke?

nur farahin binti sulaiman said...

mcm lawak je cita nie mawar..=)

p/s~ mawar yg add farah kat fb kan?? thnk mawar.. tp farah jrg buka fb..=(

Mawar berduri said...

hehe ^_* mawar baca sndiri 2 3 kali pn rs mcm kelakar jgk..wahaha..btl2 xde bakat nk menulis cm ni >_< hihi ..

Ps2 :: a'ah ..owh xpe2 ^_^

♛RaRa♛ said...

yup,rara pon baca entry kak mawar sempoiiii lah....mmng ada bakat kak... ^-^

Link blog sahabat