11
Komen

Dunia Berakhir 2012 ??



Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!


" 2012 Dunia Berakhir...? "

# sila baca dengan nada yang betul macam dalam iklan tu. okey.

Sebaris ayat yang mampu membuatkan aku terlopong sambil kerut dahi setiap kali tengok iklan "berani mati" ni.. Eh, iklan hidup ke? Sebenarnya dah lama isu ni, tapi nak jugak menyelit untuk ke sekian kalinya.. Masa bulan November 2009 dunia di kejutkan dengan filem yang bertajuk "2012" arahan Roland Emmerich yang mendakwa kemungkinan besar dunia akan berakhir pada disember 2012....!!


Sekarang kita di ambang pengakhiran 2011

Apakah ??

.......

Bukankah ianya urusan Allah 

Apa yang pasti, hari itu tetap akan tiba 

Tingkatkan keimanan. kurangkan kemungkaran ^_^





11 Kuntum Mawar:

hyz said...

saat itu akan tiba. tapi ngn tertalu taksub dgn dakyah omputih ni...

nur farahin binti sulaiman said...

kdg2 omputih nie saja nak hasut org kita..

dill said...

tak suke iklan tu

dill.

EmpayarUtama said...

jangan nengok iklan tu, bek baca pengakuan berani mati aku :)

Hafriz Mohamad said...

dlm islam.. kita prcaya kematian itu adalah kiamat (kecil) yg akn dilalui oleh stiap manusia..

so, x kira la kiamat tu bila..tp yg pasti stiap org akn mlalui kmatian. kmudian dibangkitkan utk trus idup..

jika baik amal dunia, baiklah d sana.. dan bgitulah sbaliknya. :)

Pondok Usang said...

itulah misi org kapir nak pesongkan aqidah umat islam....

syamy said...

mati itu suatu kepastian ,
bile tu , tak perlu kite persoalkan .
itu urusan ALLAH .
nice entries !

Ajangnya orang Sumba berbagi Ilmu pengetahuan said...

Peace in your HEART, Health in your BODY, Wealth in your LIFE, Joy in your HOME, May you always be blessed with these priceless treasures.
Happy New Year

hazwani yusof said...

cikgu sejarah saya marah dengan iklan tu, dia ckp dengan kain terbelah, berani mati ckp pasai dunia berakhir

Mawar berduri said...

hyz :: omputeh mmg pandai cucuk jarum dlm pemikiran kita .. kn huhu


farahin :: jgn tergoda dgn hasutan tuu ... ngee~


dill :: iklan rambut mcm tu pn nk kaitkn ngn dunia ... huuu x fhm2 ...


empayar :: haha klu bukak tv, cpt2 tuka siaran klu iklan tu kuar.. >_<' aishh

Mawar berduri said...

hafriz :: moga pemikiran kita ttp pd jnji allah ^_^


pondok :: betul2 .. dlm diam2 kita mnjadi hamba pemikiran dorang -.-


syamy :: nice one ^_~ hihi


anjangnya :: salam tahun baru juga .. moga segala urusan di permudahkan .. amin :)


hazwani :: sokong ngn cegu sejarah tu !! ... mcm mne la iklan tu blh d luluskn (",) umm

Link blog sahabat