3
Komen

Temukan Kami Dengannya


Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!


Wewet .. Apa kabar Si Jelita di samping Si Jejaka? hahaks .. buat yang "SoLo" moga ceria selalu, jangan pening kalau sebelah kamu masih kosong tanpa peneman .. Jangan risau kalau tangan kamu tetap sejuk tanpa genggaman hangat .. Jangan peduli apa kata orang, yang penting hati kita tetap sama ^_^ peace !!


P.E.R.S.O.A.L.A.N

Betul ke jodoh tak perlu dicari kerana ia akan datang dengan sendirinya? Bak kata pepatah "Kalau sudah jodoh tak akan kemana".. Tapi macam mana dengan situasi sekarang ni? Ramai yang jodohnya tak kesampaian hingga ke hari senja dan tak ketinggalan hingga ke akhir usia.! Aku tak rela "pergi" tanpa jaminan sunnah Rasulku .

Erm tak dinafikan ramai juga yang mencari jodoh tetapi jodohnya tetap tak kunjung tiba, kata kan pada hati "Aku perlu yakin Allah telah mengatur keindahan setiap hamba hamba-Nya". Kalau Si jelita yang mengorak langkah mencari Si Jejaka (jodoh) akan dipandang serong, nampak macam basikal ligan kereta! Adil ke macam tu?

Ligan jangan tak ligan !!!

Tapi jangan kerana cinta hati, maruah diri di abaikan. Sememangnya kena yakin yang jodoh itu akan datang kepada kita dengan cara yang baik dan bukannya menjual diri menagih simpati, bukan menjaja cinta ke sana ke sini! Oh No no nO . . . Jodoh akan datang tatkala Allah mentakdirkan pertemuan dengan pelbagai cara, situasi dan masa. Sekiranya kita sudah bertemu dengan jodoh yang dirasakan serasi untuk kita, namun ada kalanya Allah menghalang dengan pelbagai cara. Uhuu sangat tragiss!

Jadi untuk mengelakkan rasa kecewaan + frust datang bertandang dalam hati, sebagai insan yang sering mendambakan keredhaan & rahmat dari-Nya, serahkan jodoh kita kepada Allah (harus pasrah dalam berserah!) Jangan buat perkara yang boleh melanggar syariat islam atau menjatuhkan maruah diri semata mata hanya inginkan jodoh anda.

Andai hati sudah berkenan, carilah jalan untuk melakukan hal yang sewajarnya dengan saluran yang betul. Bercinta dengan cara yang tidak halal akan membawa kepada kemungkaran. Untuk Si Jelita yang merasakan sekiranya belum berpasangan menendakan diri kita tak hebat, itu pemikiran yang salah sebenarnya. Mawar meletakkan hal ini sebagai satu mahkota yang terpelihara, harus berbangga! Wihuuu ..


TingTongTingTong :: Kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik 





3 Kuntum Mawar:

sis92 said...

semoga btemu jodoh yg baik :)

ChocStrawberries said...

jgn risau psl jodoh.. ia akan dtg tanpa disedari.. tanpa kite knl pon spe die. tanpa kite rse kehadiran die. then ble takdir da tentukan.. ia akan berlaku sdr.. Insyaallah..

Mawar berduri said...

setuju !! ... :)

Link blog sahabat