2
Komen

Cinta Terlarang

Kaum sejenis


Kisah seorang wanita yang mempunyai kegemaran yang bersalahan dengan hukum tabii, mempunyai naluri yang berbeza dengan apa yang dikurniakan Allah dari segi fizikalnya.. lama dan terlalu lama dia bergelumang dengan dosa dan noda ... >> ikuti kisah Yani (bkn nama sebenar) luahan rasa .. moga diri ku menjadi sumber keinsafan..


" Semasa kecil sy memang mmpunyai cita rsa berbeza b'banding rakan perempuan sy yang lain. sekiranya rakan perempuan sy bermain masak-masak, sy lebih gemar bermain bola dengan kawan lelaki. bila emak memakaikan sy gaun, cepat-cepat sy tukar dgn seluar.. rambut yg panjang sy gunting sendiri menjadi pendek..


itulah sifat dan perangan sy semasa kecil sehingga sy menginjak ke sekolah menengah. sy lebih suka berkawan dgn rakan-rakan lelaki namun kecenderungan naluri sy lebih kepada perempuan.. dan keadaan paling kritikal dalam hidup sy apabila sy mula jatuh cinta dgn kaum sejenis sy sendiri."


"Percintaan ini membawa kami kpd p'buatan yang sememangnya bersalahan dgn ajaran Islam.. sekiranya remaja lelaki dan perempuan yg bercinta, hubungan mereka dengan mudahnya akan dihidu oleh ibu bapa @ guru.. tapi disebabkan kami berdua adalah kaum sejenis, sy dan teman wanita sy bebas kemana saja dan boleh buat sesuka hati kami..


emak dan ayah tidk pernah b'tanya bila sy bawa GF sy pulang ke rumah dan bermalam dgn sy, dari segi sikap, sy sememangnya suka mengongkong dan kuat cemburu.. sy naik berang bila GF sy berhubung dgn mana-mana lelaki @ perempuan.." (luah yani kpd mawar)


sambungnya lagi ..


"bila dh masuk kolej sy bertemu dgn teman yg lain, kehidupan kami berdua bagaikan pasangan yg sudah berkahwin kerana kami tinggal serumah.. keadaan fizikal sy dah pun jadi seperti lelaki apabila sy sudah bekerja dan pada waktu itu sy lebih bebas untuk lakukan apa saja..


ibu bapa sy dah x mampu nk kata apa bila lihat keadaan sy.. sy sendiri x pernah kenal apa itu solat dan puasa, hidup sy hnya berhibur dan berseronok. sy ada kumpulan sendiri (tomboi) kami hapy bila bersama sb kami saling memahami naluri kami yg berbeza daripada wanita normal lain


ada kalanya kami b'kunjung ke kelab-kelab yg menyediakan kebebasan utk berhibur ...


sambungnya lagi ..


"Allah sememangnya masih syg kan sy .. pada 1 ketika sy dan rakan-rakan ditimpa kemalangan selepas pulang dari berfoya-foya.. rakan-rakan sy meninggal dunia di tempat kejadian.. dan sy ??? cedera parah & terlantar di hospital 6 bulan kerana mengalami patah tulang belakang.. Sy hampir-hampir menemui ajal pada ketika itu.."


Dan kini ... sy bersyukur kerana masih diberi kesempatan untuk bertaubat, menebus segala dosa yang sy lakukan selama ini.. Apa yang berlaku sememangnya memberi kesan yg mendalam kpd diri sy. Sy begitu menyesal dgn apa yg pernah sy lakukan.. " 


"Alhamdulillah kini sy sudah bertudung dan sy mula mengerti keperluan sy supaya menutup aurat.. belajar membaca al-Quran berkat usaha sy dalam mencari keredhaan-Nya bersama sahabat sy.."


Moga kisah ini dapat dijadikan iktibar (^_^) .. sekiranya ada wanita yg bernaluri songsang, berusahalah bgi menyingkirkannya.. perasaan yg tidak baik datangnya dari godaan syaitan
~ pilih kawan yang baik.. yang mampu memimpin kita ke arah kebaikan


akhirkata dari mawar >> Insan yang berjaya, dihormati & dikagumi bukan kerana kejayaan tetapi kualiti yang membawa kepada kejayaan..


                                                                                                                               






 iktibar buat mawar dan sahabat ...

2 Kuntum Mawar:

Afiqah Umairah Mohamed said...

iktibar yang bagus..

Nazatulwanis said...

insyaallah ... Allah masih sayang kn nya dan Allah pintu hatinya terbuka untk kembali kpd fitrah kejadian seorang wanita :) syukur ...


Link blog sahabat