0
Komen

Nota cinta dari ku



Berteman kan jendela usang,kian pudar warnanya, panahan sang mentari terik dan sejuk embun tatkala malam menjelma .. di sini seorang anak gadis berteleku memeluk angan, bermain seloka besama angin lalu .. setiap kali usai solat isyak disinilah tempat nya beradu kasih meluahkan rasa suka & duka ..


Sejak gadis pulang bercuti di kampung halaman, lamaran yang diterima tidak pernah kenal erti jemu, dan dia...entah untuk kesekian kalinya hati masih membeku dalam ugkapan pasti.. di atas tikar sejadah merah gadis berserah andai telah tiba masanya Allah akan membuka pintu hati yang telah lama ditinggalkan..


Gadis mengerti akan perasaan walid .. tapi gadis tidak sanggup menerima hati mujahid jika gadis hanya berpura pura menerima mujahid itu, dia terlalu sempurna walid, sedangkan gadis hanya insan biasa yang punya sejarah.. gadis akur kesukaran gadis dalam menjawab persoalan ummi dan walid tempoh hari.. maaf kan gadis walid. . . ummi . . .


"Niat suci ummi untuk melihat anak gadis ummi menjadi amanah mujahid dan kasih walid untuk melihat putrinya bahagia bertemu dengan sang putranya" .. aaaa (gadis menghelakan nafasnya) entah untuk kesekian kalinya ...  Oh bulan, dengarkah engkau akan sebak suara hati ku ini ? 


Maaf kan gadis walid (dalam sendu gadis menatap langit ciptaan-Nya) izinkan gadis menjahit kembali sejadah yang kian terkoyak sebelum gadis berdiri membina kekuatan menyambut huluran tangan bersama lirikan senyuman


>>> N.O.T.A buat mujahid >>>


Bismillahirahmanirahim ...
telah ku pilih jalan-Nya
kerna cinta-Nya
keyakinan cinta pada-Nya tak kan pernah kurang


Maafkan sikap ku
fitrah hati terlalu berat untuk di bohongi
terlalu besar untuk ku buang
tapi tetap aku pertahankan
demi meraih cinta suci-Nya


Kau insan terpilih
sedangkan aku insan yang sering memilih
bertapa mulianya peribadimu
menerima aku yang kau sendiri kurang jelas akan sifatnya..
kau berserah pada takdir semata,
tapi aku tetap berkeras melepaskan dikau pergi
dari raut wajahmu, aku mengerti akan rasa hati
kecewa dengan sikap ku ini bukan?
iyaa ... ummi dan walid turut kecewa dengan aku
maaf untuk ke sekian kalinya ..


mujahid yang soleh..
buka kan mata hatimu
untuk menerima dia yang solehah
izinkan aku menyusuri jalan sebagai hukuman
sehingga aku mampu tersenyum di jendela ini
aku ku kabarkan berita indah buat walid dan ummi..
namun jangan di paksa naluri untuk terus menunggu
terus kan dakwahmu..genggamlah dia yang solehah..
........
andai benar aku tercipta untuk insan sebaik kamu
hanya Allah yang mengetahui bertapa syukur atas pemberian-Nya
duhai mujahid harapan ummah damaikanlah hati mu dengan zikrullah..


akan kusimpan nota bisu ini buat tatapan
sebagai peneman akan hadir insan sehebatmu dalam kolam hati ini ..




piss piss ... hehe rekaan je tau ;)
mawar berduri
02/06
dingin malam di tepi jendela ..



0 Kuntum Mawar:


Link blog sahabat