3
Komen

Layak Menjadi Kawan

Umur manusia makin lama makin meningkat, ini fakta. Tak pernah turun! Tapi.. akal manusia tak pula begitu, ada kalanya kita mampu menjadi matang dalam situasi tertentu, dan ada kalanya menjadi lemah sehingga memerlukan pautan tangan seseorang untuk membantu kita, memimpin tangan kita. Haruskah? Kejap matang kejap tidak. 

Ya.
Manusia saling memerlukan.






Aku bukan sesiapa. Tidak semegah mana untuk kau puja. Tapi mudah untuk aku faham perasaan gadis itu, dia cemburu, dia menjadi ragu-ragu dengan kau sebagai kekasih dan kini telah bertukar status sebagai S.U.A.M.I gadis itu sendiri. Bukan aku yang jadi Isteri kau. Bukankah itu bukti terbesar cinta lelaki itu hanya untuk kamu. Buka mata, buka hati. jangan mudah iri hati. aku bukan sesiapa..!

Dan.
Sehingga kini aku yang diburu!
Sungguh tidak adil. 


Kejam jika aku terus menjadi buruan, ini bukan yang aku impikan.. Selama akal aku berfungsi, hampir 22 tahun, drama sebegini acap kali aku tonton di TV. "kedatangan watak yang menjadi orang ketiga" persis wanita jahat. Aku sendiri mencebik bibir tatkala watak itu dimainkan. Mustahil drama bertukar Realiti! Aku juga punya impian. Ini dunia aku, biar aku yang tentukan.

Ah. Sangat tajam.
Kau mampu bunuh aku dalam diam.
Lidah yang 3 inci mampu membunuh manusia yang panjangnya 6 inci.

Persahabatan bertukar perebutan. Jujurkan sahaja, andai kau baca apa yang aku sampaikan, munkin sahaja kau tersenyum riang.. kerana akhirnya kau berjaya jadikan aku tawanan. Simpan sahaja sang suami itu dirumah, jangan izinkan dia keluar. walaupun setapak! kerana aku kuatir lelaki itu mencari aku! kau cuma layak menjadi kawan.

Manusia, jangan mudah bongkak. Tadah tangan, bersyukur. Aturan DIA terindah untuk kita. Alhmdulillah aku masih mampu tersenyum. Cinta ~ terima kasih atas kiriman bunga. Moga bunga tidak akan layu selamanya. (mustahil)



TingTongTingTong :: Lupakan Seketika, Manjakan Diri Dengan Hot Coklat 









3 Kuntum Mawar:

Unknown said...

Amboi hot coklat =D
hilangkan stress noh ;)

Nazatulwanis said...

@Cik Pensil haa.. klu cik pensil nk join pon boleh, tp masak air sendiri lah ye :p

Unknown said...

minum hot coklat mampu buat ku melupakan mu sbb hot coklat lagi sedap dr bercouple dgn mu...kehkehkeh :p


Link blog sahabat