8
Komen

Tinta Akhir Menutup Tirai


Sedetik waktu .. Cuma tinggal sedetik. Sebelum kita buang kalender hari ini jauh dari pandangan dan menggantikan kalender yang baru menjadi tatapan untuk masa yang akan datang. Yakin kah akan ada masa "akan datang" untuk kita..untuk aku kembali membetulkan langkah yang terpesong..untuk aku melaksanakan apa yang tak terlaksana.. untuk aku ... untuk aku ... dan yakin kah kamu akan ada masa untuk lakukan sesuatu di masa akan datang?

Bukan soal azam yang terlaksana atau tidak, bukan soal duit tolak tambahnya, bukan juga soal pertambahan umur semata mata, tapi kini aku persoalkan sejauh mana aku mampu mengubah warna hati yang kelam kepada yang cerah. Berjayakah aku.

Pejam mata. =.=
Fikir sejenak.
Jutaan saat telah ku bazirkan!



Kalau lah aku tak mampu lagi untuk berlari, berilah aku ruang masa untuk aku berjalan.. Saat aku tak mampu lagi untuk berjalan. Bukan bermakna aku putus harapan. Selagi kaki mampu menampung segalanya, aku akan cuba. Merangkak sekali pun. Tetap bergerak.

TingTongTingTong :: LEARN from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow.


~Salam Akhir & Awal Tahun~ 




8 Kuntum Mawar:

Pondok Usang said...

Tinta dan Pena.. =) Selamat Tahun Baru..

Cik Gee said...

selamat tahun baru mawar.. semoga tahun ini menjadi lebih baik dri tahun2 sebelumnya.. :3

nur farahin binti sulaiman said...


Kalau lah aku tak mampu lagi untuk berlari, berilah aku ruang masa untuk aku berjalan.. Saat aku tak mampu lagi untuk berjalan. Bukan bermakna aku putus harapan. Selagi kaki mampu menampung segalanya, aku akan cuba. Merangkak sekali pun. Tetap bergerak

p/s: kenapa frh suka sgt dengan ayat mawar tah? hihi.. :)

PasirPantai said...

salam..
kata2 tu cukup mendalam..nice!

Mawar berduri said...

@Pondok Usang (^_^) tahun baru, dunia lama...huhu

Mawar berduri said...

@Cik Gee insyaallah..sama2 mengharapkan yg terindah :')

Mawar berduri said...

@nur farahin binti sulaiman hehe.. hnya kongsi2 ayt dlm otak kecik ni je..

p/s/s :: frh bnyk puji sgt laa..dh nk patah kusi mwar duk nih =D haha

Mawar berduri said...

@PasirPantai wassalam.. nice tp meet u ;)

Link blog sahabat