5
Komen

Andai Tiada Kasih


Kasih ibu berterusan hingga ke syurga..
Jangan salahkan didikan ibu bapa jika si anak masih tak seperti manusia
Bukan salah ibu yang mengandung ..

Benarkah..?

Bukankah ibu bapa yang bertanggungjawab mendidik dan mencorak si anak supaya menjadi yahudi atau nasrani? Ya. sememangnya banyak faktor luaran yang mungkin mempengaruhi si anak untuk jadi apa yang mereka mahu.

Sebelum si anak melangkah keluar, rumah merupakan sekolah terawal bagi mereka.. Ibu bapa pula guru terawal yang memdidik mereka sebelum guru di sekolah. Anak anak lebih mudah meniru dan belajar dengan apa yang mereka lihat daripada apa yang mereka dengar

Si anak sering di pukul, di lemparkan kata kata kasar, di hamun seiring gelombang nafsu bisikan syaitan ibu bapa. Dan masih mampukah si anak ini betah bertahan tinggal dalam keluarga sedemikian? Hati aku berkata "tidak". Si anak akan mudah memberontak dalam diam, dia memandang sekeliling melihat mereka yang keluar bersama keluarga, tersenyum riang. Dalam hati turut berbisik "andai aku punya rasa itu,walaupun sesaat. Aku merayu pinjam kan aku rasa bahagia itu"



Andai aku tiada kasih seorang ibu, pimpinlah aku untuk terus jadi manusia mulia di atas muka bumi ini.. Allah, tak ingin aku untuk terus gagal dalam permainan di pentas dunia.


TingTongTingTong :: (=_=")




5 Kuntum Mawar:

miss kecoh said...

sedihnye,,,, ibu bapa harus bg kasih syg kat anak2 bukan makian hamun..kurang ksih sayang rosaklah anak2..

Nazatulwanis said...

@miss kecoh senario hari ni mmg mcm2 yg x di duga blh jdi.. moga miss jd ibu yg penyayang kelak ;)

Rin's Blog said...

em....dilema ya...antara keluarga dan kita

Nazatulwanis said...

@Rin's Blog (=.=") sadis kan rin..apakan daya

Rin's Blog said...

salam kenal mawar beduri..em unik lah,,,dulu ku penelitian tentag mawar lho..rosa damascena N. bunga yang luar biasa


Link blog sahabat