6
Komen

Bertikam Lidah, Manfaat?

Assalamualaikum dan Salam Senyum Mesra !!




Apa yang pasti .. Hanya satu, dimana ada 2 hati, disitu ada yang menyakiti dan disakiti .. disitu ada yang menyayanigi dan disayangi .. Mana ada orang bertikam lidah sorang sorang kan? huuhuu .. 




Bukan Mawar :: "Aku harap kau menderita sepanjang hayat "

Mawar :: " Terima kasih "

Bukan Mawar :: " Aku benci kau !! "

Mawar :: " it's okey... "

Bukan Mawar :: " I hate you! "

Mawar :: " tak apa, aku faham "

Bukan Mawar :: " Go to hell !!!! "

Mawar :: ".....  ^_^  .....  senyum tanpa bicara "


Api kalau tengah membara macam macam boleh jadi, andai dicurahkan minyak, mana mungkin ia akan reda dengan sendirinya.. Mungkin akan membahayakan ! Jadi ... Diam merupakan jalan terbaik sekiranya korang pun berada dalam situasi tegang yang macam ni.. Biarlah cemuhan atau sumpahan yang dihemburkan oleh si pedebat, jangan dilawan ! ..

Syaitan mula menguasai diri bila manusia dalam keadan marah, jadi tak boleh nak salahkan si pedebat kalau dia jadi " m.e.r.a.h " sebab itu bukan dirinya .. Latih diri supaya tak mudah melatah. Okey? ;) .. Kalau kita pun ikutkan hati, pasti akan melenting. Bila dah dua dua panas, yang dulunya sayang pun boleh jadi benci dalam sekelip mata.

!! Katakan T.i.d.a.k pada Hati yang sakit !!


TingTongTingTong :: Maaf itu mudah, Memaafkan itu susah

6 Kuntum Mawar:

EmpayarUtama said...

Manusia perangai x sama ...

dill said...

saye pun tak suke gaduh2

dill.

Pondok Usang said...

Akhirnya akan jadi Mawar pudar warna...

Mawar berduri said...

empayar :: betul2 .. mawar pn x sama dgn empayar :) hehe

Dill :: kite gaduh cara baik ^_^

pondok :: ...err knp mawar pudar warna??

ammar said...

api bila dibasahi dgn air.maka terpadam lah ia...begitu juga dgn marah...basahilah dgn air smbahyang..insyaallah...bersabarlah dgn iman..

katakan 'T I D A K' pada permusuhan...

Mawar berduri said...

ammar :: setuju !! hahaks thanks bangat ea ^_^

Link blog sahabat