0
Komen

warkah tanpa suara



Aku bukan seorang gadis yang cerewet 
dalam memilih pasangan  hidup
Siapalah diriku ini untuk memilih berlian
sedangkan aku hanyalah sebutir pasir
yang wujud di mana mana . . 
Tetapi ,
aku juga punyai keinginan seperti gadis lain
dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga
memimpinku ke arah tuju yang Satu . . .


Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf a.s
yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku terpikat
Andainya kau lah jodohku yang tertulis di luh mahfuz
Allah pasti akan mencampakkan rasa kasih
di hatiku, jua hatimu, kali pertama kita berpandangan
itu janji Allah . .


akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah
selagi itu jangan kau zahirkan perasaan itu padaku
kerana kau masih tidak mempunyai hak untuk membuat begitu
Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara`
Aku takut perlakuan itu akan memberi impak 
yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak . . 


Permintaanku tidak banyak
cukuplah dirimu yang sekiranya harta itu membuatkan kita alpa
dan lupa pada tanggungjawab . . .
aku tidak akan sesekali kali bahagia melihatmu begitu
Biarlah kita hidup di bawah jaminan Allah sepenuhnya
itu lebih bermakna bagiku ..


(",) warkah tanpa suara dari wanita (",)

0 Kuntum Mawar:


Link blog sahabat