0
Komen

Mukadimah Zina

Bismilahirahmanirrahim . . .
moga dirimu beroleh manfaat dari ilmu yang bakal di kongsikan :)
insyaallah . .

Sebagaimana yang diketahui, iblis sememangnya mahu menjerumuskan sebanyak mungkin manusia ke dalam kemurkaan dan azab Allah. Itulah sumpahnya di hadapan Tuhan sejak beribu ribu tahun silam.

Lalu digoda dan diperdayakan manusia dengan pelbagai makar, hasutan dan tipu helah. Dia bekerja keras dan hampir tidak pernah rehat dalam menjayakan sumpahnya dan menunaikan dendam kesumatnya walaupun dia tahu bahawa kesudahannya kekal abadi di kawah neraka (-_-)

Salah satu jalan jalan Iblis bagi membenamkan manusia ke dalam neraka bersama sama dengannya adalah dengan cara merosakkan maruah, harga diri dan keturunan mereka. Maka diperjuangkanlah hidup bebas dan penzinaan . . . Cara ini jelas bertentangan dengan kehendak Allah dan Rasul, maka cara ini lah yang diguna pakai oleh iblis untuk menyesat kan manusia ...

Daripada Abdullah ibn Abbas, daripada Nabi SAW baginda bersabda : "janganlah seorang lelaki duduk bersunyian (menyendiri) dengan seorang perempuan (ajnabi) melainkan dia (perempuan tersebut) bersama mahramnya." Riwayat Bukhari dan Muslim

Bersunyi sunyian (duduk dan tinggal berdua duaan) dengan wanita ajnabi merupakan satu sebab berlakunya perbuatan keji (zina) yang diharamkan Allah. Justeru islam mengharamkan apa jua alasan umatnya untuk duduk (tinggal) dalam keadaan yang mengundang fitnah tersebut.

Untuk membatal dan mematah kan operasi syaitan itu, panduan Nabi hendaklah diambil dan diguna pakai. . Apabila dikata kan kena ada mahram, maka wajib ada mahram di setiap pertemuan antara lelaki dan wanita yang halal berkahwin. . Jika aturan ini tidak dipatuhi , jangan salah kan orang lain andai perzinaan dan pemerkosaan boleh berlaku semudah A , B dan C . . .

Islam sangat perihatin dalam memelihara dan menjaga maruah setiap umatnya . . .tidak sepertimana agama agama lain yang batil ..


Seandainya seorang wanita Islam ingin bertemu dan berbincang dengan tunangnya sekalipun, maka wajib ada bersamanya seorang mahram. Namun dewasa ini , apa yang ternyata berlaku di antara pasangan bertunang adalah sesuatu yang amat dilarang keras oleh agama. Pertunangan bukan TIKET untuk bermesra dan bermanja . . .  Oh tidak sama sekali untuk perhubungan yang persis suami isteri . . . (sama-sama lah kita hindari)

Islam bukan sahaja melarang umatnya melakukan zina, malah melarang mereka mendekati asbab-asbab (jalan-jalan) yang membawa dan menyampaikan kepada zina

Bukankah Nabi s.a.w telah mengajar kita bahawa mencegah itu lebih baik dari mengubati dalam apa jua aspek kehidupan . . . Dengarkan serangkap kata ikhlas dari mawar . . .

duhai muslimah ..
sebelum engkau termengandung
mukadimah xzina mestilah dibendung


0 Kuntum Mawar:

Link blog sahabat