7
Komen

Subjek Hati Remaja


Wink wink .. Apa khabar si Jelita and si Jejaka? Jangan ingat mawar menyepi tanda kamu semua di lupakan. Itu tak betul sama sekali..  Segalanya bermula dari blog comot ni. Mawar mula mencari dan mengisi sesuatu yang kosong dalam kehidupan yang kian hambar...

Diam tak diam sekrang mawar dah tahun akhir untuk mengorak langkah menuju impian, dan untuk semester ni mawar belajar subjek yang di jamin mawar dengan kawan kawan lain tak kan mengantuk dalam kuliah! Haha. Untuk menarik minat atau tumpuan pelajar dalam jangka masa yang lama, memang agak susah & satu cabaran untuk semua pensyarah nak kawal macam macam ragam anak murid. kan kan kan ...?

Tapi, untuk kali ni .. Lec mawar tersangat lah beruntung, sebab classmate mawar bekobar kobar nak belajar! Yeeaahh, belajar subjek perkahwinan memang tunggu masa je berangan nak naik pelamin semuanya (+_+") ngee~ .. 

Untuk kali ni mawar buat tugasan tajuk "Kawin Paksa" nampak menarik tak? Serius mawar semangat nak kaji perihal isu kawin paksa dari sudut psikologi vs islam, sebab bagi mawar zaman sekarang tak sama dengan zaman dulu dulu. Kalau dulu dulu anak gadis tak pandai bergaul, tapi sekarang remaja lebih cenderung berkawan dan memilih pasangan hidupnya sendiri. Right? Ada jugak segelintir yang jodohnya ditentukan oleh keluarga.

Persoalannya, mampu ke bahagia bila hati tak rela? Cinta boleh berputik selepas diri bergelar isteri/suami . . . Tapi kalau sebelum tu hati sudah terisi dengan cinta Si kekasih hati macam mana pulak? *emosi*

Dan dengan rasa tak besalahnya mawar betapa dekat kedai buku berjam jam untuk cari bahan berkaitan kawin paksa, alhmdllah Allah permudahkan segala urusan ;) buku yang berkaitan semuanya lengkap huraian pasal kawin tanpa rela nih, kalau korang nak mawar terangkan pun boleh, tapi tunggu mawar rajin sikit. Haha


"Gerbang Cinta"
Khalid Abdul Rahman Al-'ikk




TingTongTingTong :: Jumpa Cik Farah Tengah Khusyuk Baca Buku!
                              Hapy Bufday Farah ~



7 Kuntum Mawar:

Pondok Usang said...

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa dik... =)

nur farahin binti sulaiman said...

assalamualaikum ci mawar..
maap, farah baru smpt on9 blog nie..
baru perasan yg mawar tukar link blog.. hehehe.. makaseh mawar.. ^_^ khusyuk la sbb buku b'kaitan perkahwinan juga.. kikiki.. ptot la farah tgk mawar pgg buku gi tue.. ^_^


p/s~ alhmdllillah.. akhirnya dpt juga farah jmpa tuan empunya blog nie..^_^ salah satu impian di hati farah juga.. syukur.. mudahan2 dpt bertemu lagi.. amin

zOrO said...

tringin untuk baca tulisan mawar pasal kawin tanpa rela..=) sy menunggu..

Mawar berduri said...

@Pondok Usang selamat menjalani ibadah puasa jga (^_^)

Mawar berduri said...

@nur farahin binti sulaiman waalaikumsalam Jelita ..
hihi insyaallah timba ilmu rumahtga utk bekalan masa depan ..
^_^ moga mahligai bakal terbina dgn rahmat ilahi

P/s too ::. insyaallah lps ni blh rojer2 dgn farah selalu .. hehe

Mawar berduri said...

@zOrO hehe kawin paksa~ insyaallah tgu lps mawar siap kn kajian dlu lah kot, bru x lokek untuk berkongsi cerita ^_^ hehe

zOrO said...

xpe..tjuk projek yg amat menarik..diskusinya pasti menarik..=)

sy bnyak bace tulisan2 mawar...menarik...mudah..ilmiah..=)

Link blog sahabat