14
Komen

Lelaki Dan Air Mata

Senyum Mesra !!


Sungguh janggal kan kalau lelaki menangis tersedu sedu..? Macam anak kecil yang merajuk bila keinginan tak di penuhi *hentak hentak kaki* tapi cOmel ! ;)

*********

Air mata mampu membasuh jiwa, yang secara tidak sengaja akan mengalir dalam situasi tertentu, sedih & gembira mampu di ungkapkan dengan air mata. Bukan wanita je yang memiliki air mata, cuma air mata seperti sebahagiaan dari cara hidup seorang wanita.

Lelaki pun makhluk yang punya perasaan, cuma cara mereka menzahirkan perasaan agak berbeza dengan wanita.. Secara jujurnya lelaki di lihat sangat "miskin" dengan perasaan berbanding perempuan.

Anggapan bahawa lelaki harus tahan perasaan mereka dalam situasi apa pun agar tidak mengalir kan air mata kerana akan di anggap lemah! kebudak budakkan! tak matang!.. Sebenarnya silap. Air mata seorang lelaki tidak ada kena mengena dengan tahap profesional mereka.


Lelaki yang menangis bukan satu hal yang janggal untuk di perkatakan, tangisan seorang lelaki bukan kerana sifat mengada ngada tapi sebaliknya lelaki ini mempunyai kehalusan dan memiliki jiwa yang luhur untuk dinilai. Mengenepikan ego demi perasaan. Bukan kah ianya satu hal yang membanggakan =)

Air mata Bukan Milik Wanita, tapi juga milik kamu yang bernama lelaki. 

Air mata lelaki mampu memberi kekuatan kepada kita, kerana setelah ia mengalir, segala yang terbuku di hati akan terungkai. Masalah mampu diredakan. Jalan keluar akan terbuka sedikit demi sedikit.


TingTongTingTong :: Hati Wanita Mampu Cair Dengan Air Matamu~


14 Kuntum Mawar:

nur farahin binti sulaiman said...

assalamualaikum cik mawar.. ^_^
entry yg menarik!!!
persoalannya~ kalau lelaki tue nangis sbb xnak pisah dgn semone adakah dya betul2 kesungguhan tue??

Mawar berduri said...

@nur farahin binti sulaiman waalaikumsalam sweety .. ketulusan hati ssorg berbeza dr cara dia menzahirkan rasa, tp llaki yg menitiskn air mta seiring dgn kata hati, percayalah.. dia telah merendahkn egonya demi mmpertahankan someone yg dia syg =) ..

kdg2 perempuan lg tinggi egonya berbncing llki ~

Zamani said...

jenjalan sini, ek. betulke ni? emmm. no comment.. :D

Mawar berduri said...

@Zamani haha x betul ke? mgkin x btl klu llaki xde perasaan kot.. kecik2 dlu lelaki pn kuat nagis jgk =D

Zamani said...

@Mawar berduri
Hehe,betul la kot. saje menidakkan jek. hehe :P

missha said...

menarik..bez :)

Mawar berduri said...

@missha *_* hehe thanks yunk

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

salam singgah n follow:) lelaki bila dia mnangis,dia btul2 nak kat pmpuan tu..cik abg kite nangis:P hargailah dia yg sudi rendahkan ego

Pondok Usang said...

Salam Aidilfitrah.. Maaf Zahir dan batin.. =)

Yildirim Fateh said...

Ia menangis kerana runtuhnya ego.Menjatuhkan ego amatlah susah.

bila jatuh, teresak-esak tangisannya. Permerhatian.

~AiMi SyAhiRAh~ said...

Salam Aidilfitri! Buat para blogger di luar sana!! Jom join contest ini! 3 pemenang bertuah akan mendapat duit raya EDISI TERHAD sampul wajah saya!!;) Klik http://www.aimisyahirah.com/2012/08/contest-nak-duit-raya-cik-misya.html untuk maklumat lanjut.

Amirul Hadi said...

:)

FiQrY said...

air mata lelaki itu ada dua sbb...
1) pada dosa2nya
2) pada orang yang disayanginya...

:)

man said...

biasanya lelaki keluarkan air mata bila teringat pada dosa-dosanya..heheh..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

Link blog sahabat