7
Komen

LOVE Rain


Mungkin ini jalan cerita gadis itu. . .

Dia (gadis itu) impikan kehidupan yang lurus, membina impian dengan hati yang mulus. Merangka kebahagiaan dalam setiap saat. Bermimpi dengan sang pelangi sehingga akhirnya dia rebah menyembah bumi. Ternyata Allah datangkan lelaki itu untuk dia merasakan cinta, tapi bukan untuk dia hidup dengan cinta lelaki itu.

Sungguh perit. Ini kali pertama dia rasakan hilangnya segala mimpi indah yang di bina.. Cuma satu yang dia harapkan, agar tiada dendam di hati seorang gadis yang lemah sepertinya, agar tiada benci di hatinya untuk lelaki itu.. Dalam sujud yang terakhir, dia panjatkan doa.. Mohon kekuatan diatas segala ketentuan. Benar, perancangan Allah adalah yang terbaik. 

Jalan cerita gadis itu mula ternoktah. Seakan akan ingin menyerah kalah. Malas bermain madah. Penat mengejar pelangi. Akhirnya dia pasrah. Dipendam cerita duka ini jauh di lubuk hatinya tanpa pengetahuan sahabat sejati, bagi dia, biarlah menjadi rahsia, agar lelaki itu bahagia tanpa pengetahuan sesiapa.

Berpisah 
Bukan kerana orang ketiga
Berpisah
Kerana belum tiba masanya
Berpisah 
Bukan angkara sesiapa
Tetapi  Berpisah ..
kerana ketentuan-Nya




:: Dia tidak akan jatuh dengan apa yang telah terjadi, malah dia akan buktikan yang dia juga mampu hidup bahagia walaupun pernah dilukai kerana dia yakin kebahagiaan itu datangnya dari Allah ::




Link blog sahabat