9
Komen

Palingkan Wajahmu Pada Wanita Itu




Coretan dari tangkai Bunga Mawar yang kian pudar warnanya.


Lelaki.., tolong lepaskan kenangan itu demi aku dan dia. Wanita itu bakal menjadi suri dalam rumah kamu, dia juga bakal ibu kepada anak-anak kamu..jangan pernah kau lukai hati wanita itu hanya kerana bayang banyang kenangan silam. Kenangan yang harus kau lepaskan.

Hati wanita tidak sekukuh tembok besar cina yang mampu menerima segala  rintangan tanpa perisai yang menampung dari belakang. Bukan niat ku untuk bermadah kata. tapi kamu harus terima wanita itu anugerah terindah untuk kamu.

Kenapa mesti memaling kan wajah Lelakimu kearah lain. Memandang tepat pada insan lain yang hatinya bukan untuk kamu? berhentilah dari mengharap. Cukup lah dengan apa adanya, itu ketentuan Allah. Bukan kamu yang menentukan segalanya.

Hati kecil ini mampu merasa, hati aku masih bernyawa. Untuk terus berkata kata aku tidak mampu, bukan aku atau mereka di tempat kamu, sejujurnya aku luluh melihat insan yang lemah itu di tindas oleh kamu yang sering leka dengan angan yang tak sudah. Bermimpi untuk memiliki hati yang tak sudi sehingga mengabaikan hati wanita yang tulus menerima kamu sebagai Lelaki.





Berhanti dari terus menyakiti.
Bermula dengan menyayangi.
Belajar untuk memahami.
Bermimpi dengan REALITI.


TingTongTingTong :: CNY




10
Komen

Dia # Kawan Kekasih Teman


Hai dear.. Kalau baca dengan teliti tajuk entry ni macam ayat nak memperkenalkan kekasih kawan mawar pulak kan. Tapi tak kisah apa pun maksud yang anda tafsirkan, itu hak anda, dan masing masing ada persepsi tersendiri dalam menterjemahkan sesuatu yang kita lihat atau baca. right?


Dan..... ini cerita dari pandangan mawar



Dia ibarat seorang guru, yang setia mengajar aku erti kehidupan

Dia ibarat seorang doktor, ketika aku sakit. Dia datang untuk merawat 

Dia ibarat seorang ibu, menyayangi aku tidak kira waktu

Dia ibarat seorang peguam. tika aku dibuli. Dia berdiri untuk membela nasibku

Dia juga ibarat pengawal, menjaga aku dari sebarang ancaman

dan Dia juga ibarat kaunselor, jika aku dihimpit masalah. Dia datang merungkaikannya





Jika Dia berada di sisi mu, milikilah dia dengan hati yang tersenyum. Tanpa dia, anda akan merasa kosong, kerana dirinya melengkapi sebahagian dari kamu.





Link blog sahabat