2
Komen

Jatuh Bangun Sendiri




Saat kita menempuh onak duri dunia
sekali sekala derita mencuit hati
hati remuk menangis 
kesedihan terus menerus bersemadi di dasar hati ..

Ketika itu sabar pun tidak dikenali lagi
dalam terharu ..
air mata tertumpah juga

begitulah kehidupan di dunia
kita tidak akan sesekali dapat menjangka
apa yang Allah aturkan untuk kita

adakalanya kita tersangat gembira
adakalanya kita tersangat kecewa

Namun ..
usah risau sahabat
Allah itu Tuhan kita
Tuhan Yang Maha Luas Kasih SayangNya

Percayalah ..
Allah tidak akan menduga hambaNya
kecuali untuk melihat hambanya 
tersenyum disana .. tertawa disana
berbahagia disana .. Insyaallah di syurga ..
yang mengalir dibawahnya 
sungai-sungai yang mendamaikan jiwa
 indahnya ...!


jangan bersedih, kerana  telah melalui kesedihan itu kelmarin dan
ia sama sekali tidak memberi sebarang manfaat pun pada hari esok ..

Kesedihan demi kesedihan bakal membuat kita semakin
terperuk dalam putus asa dan dunia yang luas dirasakan sempit
dan tidak lagi berguna ..

Padahal, dunia inilah kesempatan 
untuk kita dekatkan diri kepada Allah
untuk kita raih syurgaNya yang tersangat indah
serta bebas daripada rasa kesedihan.

Gara-gara kesedihan
air yang manis terasa pahit
makanan yang lazat terasa hambar
bunga mawar yang mekar mewangi kembali layu..

Ingatlah tangisan terindah itu
apabila butir-butir air mata
mengalir hangat di pipi
lantaran terasa diri kita
begitu kerdil di sisi Allah
dan begitu berdosanya diri kita di sisi Allah


lihatlah disekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu
sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus asa

Senyuman yang kau berikan
dan air mata yang kau titiskan, simpan ... jadikan tauladan
segala yang kau pandang dan dengar, simpan ... buat pedoman..



TingTongTingTong :: Di dalam hati kita ada kekusutan yang tidak akan terurai
      kecuali menerima kehendak Allah s.w.t



6
Komen

Soal Hati Sering Di Salah Ertikan



Diam bukan beerti aku berhenti mencintaimu.. 

menDoakanmu adalah cara terbaik untuk aku terus bertahan mencintaimu

5
Komen

Posto posto


Dunia sekarang dah maju, tak seklasik dunia dulu dulu.. Tapi dunia sekarang dah tak seromentik cara orang dulu dulu.. Maksudnya, mawar lebih sukakan cara orang dulu dalam meraih sesuatu yang penuh memori *ada sentuhan emosi* dalam setiap perbuatan, tak kisah dari segi percakapan, perbuatan atau tindakan (bukan sama je ke (",)...?) 

Orang dulu dulu : Kalau rindukan si kekasih hati, main utus surat + tuang kan bedak + minyak wangi sikit.. Ketuk tin atau botol depan rumah semata mata nak tatap muka si kekasih hati =) so sweet.



Orang sekarang : Berbalas mis call tanda hati sentiasa mengingati yang jauh di mata tapi kononnya dekat di hati *haha konon ingat walaupun tengah busy*.. Tiap hari berSMS, bermadah pujangga dalam teks sms panjang2, lepas dah penuh inbox. pejam mata tekan DELETE!.. 



Dan bila diri ini terasa hambar dengan kehidupan, kata kata semangat orang tersayang mampu membangkitkan aura mentari yang kian hilang. Ingin meminjam sedikit kekuatan. Jadi mawar rasa kalau lah sekarang ni masih guna cara orang dulu2, mesti dah bekepok surat dalam kotak simpan bawah katil..sampai kertas yang asalnya warna putih pun dah betukar jadi wana koko.. =')

Mawar suka mencoretkan sesuatu dengan penuh emosi, positif atau negatif sama banyak. Kadang kadang bila tengah marah, tulisan pun boleh berubah jadi macam cakar ayam. Tulisan mencerminkan sifat seseorang, kan. Tapi bila dah lama lama, bila baca semula terasa geli hati baca hasil coretan sendiri. terasa macam keanak-anak kan waktu melepaskan rasa hati pada helaian putih. ^_^

Selagi jari ini mampu menari, tidak akan pernah berhenti dari menulis. Mencatat sesuatu yang dirasakan biasa untuk saat ini, memori yang tidak ada nilainya ketika ini mungkin boleh dijadikan bahan cerita untuk kaki terus mengorak langkah. berjalan dengan penuh megah. berlari dengan cerita silam. tersenyum dengan corak kehidupan.


TingTongTingTong :: Coretan Pertama Di Ambang 2013
                        jom berbalas surat nak x?






Link blog sahabat