14
Komen

Lelaki Dan Air Mata

Senyum Mesra !!


Sungguh janggal kan kalau lelaki menangis tersedu sedu..? Macam anak kecil yang merajuk bila keinginan tak di penuhi *hentak hentak kaki* tapi cOmel ! ;)

*********

Air mata mampu membasuh jiwa, yang secara tidak sengaja akan mengalir dalam situasi tertentu, sedih & gembira mampu di ungkapkan dengan air mata. Bukan wanita je yang memiliki air mata, cuma air mata seperti sebahagiaan dari cara hidup seorang wanita.

Lelaki pun makhluk yang punya perasaan, cuma cara mereka menzahirkan perasaan agak berbeza dengan wanita.. Secara jujurnya lelaki di lihat sangat "miskin" dengan perasaan berbanding perempuan.

Anggapan bahawa lelaki harus tahan perasaan mereka dalam situasi apa pun agar tidak mengalir kan air mata kerana akan di anggap lemah! kebudak budakkan! tak matang!.. Sebenarnya silap. Air mata seorang lelaki tidak ada kena mengena dengan tahap profesional mereka.


Lelaki yang menangis bukan satu hal yang janggal untuk di perkatakan, tangisan seorang lelaki bukan kerana sifat mengada ngada tapi sebaliknya lelaki ini mempunyai kehalusan dan memiliki jiwa yang luhur untuk dinilai. Mengenepikan ego demi perasaan. Bukan kah ianya satu hal yang membanggakan =)

Air mata Bukan Milik Wanita, tapi juga milik kamu yang bernama lelaki. 

Air mata lelaki mampu memberi kekuatan kepada kita, kerana setelah ia mengalir, segala yang terbuku di hati akan terungkai. Masalah mampu diredakan. Jalan keluar akan terbuka sedikit demi sedikit.


TingTongTingTong :: Hati Wanita Mampu Cair Dengan Air Matamu~


7
Komen

Subjek Hati Remaja


Wink wink .. Apa khabar si Jelita and si Jejaka? Jangan ingat mawar menyepi tanda kamu semua di lupakan. Itu tak betul sama sekali..  Segalanya bermula dari blog comot ni. Mawar mula mencari dan mengisi sesuatu yang kosong dalam kehidupan yang kian hambar...

Diam tak diam sekrang mawar dah tahun akhir untuk mengorak langkah menuju impian, dan untuk semester ni mawar belajar subjek yang di jamin mawar dengan kawan kawan lain tak kan mengantuk dalam kuliah! Haha. Untuk menarik minat atau tumpuan pelajar dalam jangka masa yang lama, memang agak susah & satu cabaran untuk semua pensyarah nak kawal macam macam ragam anak murid. kan kan kan ...?

Tapi, untuk kali ni .. Lec mawar tersangat lah beruntung, sebab classmate mawar bekobar kobar nak belajar! Yeeaahh, belajar subjek perkahwinan memang tunggu masa je berangan nak naik pelamin semuanya (+_+") ngee~ .. 

Untuk kali ni mawar buat tugasan tajuk "Kawin Paksa" nampak menarik tak? Serius mawar semangat nak kaji perihal isu kawin paksa dari sudut psikologi vs islam, sebab bagi mawar zaman sekarang tak sama dengan zaman dulu dulu. Kalau dulu dulu anak gadis tak pandai bergaul, tapi sekarang remaja lebih cenderung berkawan dan memilih pasangan hidupnya sendiri. Right? Ada jugak segelintir yang jodohnya ditentukan oleh keluarga.

Persoalannya, mampu ke bahagia bila hati tak rela? Cinta boleh berputik selepas diri bergelar isteri/suami . . . Tapi kalau sebelum tu hati sudah terisi dengan cinta Si kekasih hati macam mana pulak? *emosi*

Dan dengan rasa tak besalahnya mawar betapa dekat kedai buku berjam jam untuk cari bahan berkaitan kawin paksa, alhmdllah Allah permudahkan segala urusan ;) buku yang berkaitan semuanya lengkap huraian pasal kawin tanpa rela nih, kalau korang nak mawar terangkan pun boleh, tapi tunggu mawar rajin sikit. Haha


"Gerbang Cinta"
Khalid Abdul Rahman Al-'ikk




TingTongTingTong :: Jumpa Cik Farah Tengah Khusyuk Baca Buku!
                              Hapy Bufday Farah ~



Link blog sahabat